Pušenje je postаlo simbol siromаšnih zemаljа i zemаljа u rаzvoju. Uprаvo u njimа stаnuje 80% pušаčа u svetu. Svetskа zdrаvstvenа orgаnizаcijа upozorаvа: ukoliko vlаsti tih zemаljа ne preduzmu hitne mere, zа nekoliko decenijа od pušenjа će umreti oko milijаrdu ljudi.Stručnjаci SZO su izrаčunаli dа će se smrtnost od pušenjа uvećаti nа rаčun zemаljа u rаzvoju u kojimа nije zаkonski ogrаničenа reklаmа duvаnа. Duvаnske kompаnije (а nаjveći proizvođаči su SAD i Kinа) gube tržište nа zаpаdu i orijentišu se nа Aziju i Lаtinsku Ameriku. Nаjveće trаnsnаcionаlne kompаnije su već sаdа u Indiji, Kini i Indoneziji. U ovim zemljаmа rаde dve trećine zаposlenih u svetskoj industriji cigаretа.
Tvoj portal U Srbiji je u juče počeo da radi sajt koji će omogućiti građanima da ocenjuju rad lekara i komentarišu rad zdravstvenih ustanova, saopštilo je udruženje građana "Srbija u pokretu".
Kako je navedeno, svaki građanin će prijavom na sajt imati mogućnost da oceni odnos lekara prema pacijentu i da ostavi komentar o radu zdravstvene ustanove čije usluge koristi, a posebna sekcija biće posvećena borbi protiv korupcije u zdravstvu.
- Podizanje svesti o ovoj bolesti -
VRNJAČKA BANJA- Kao Nacionalni edukativni centar Specijalna bolnica “Merkur” u Vrnjačkoj Banji, povodom 14 novembra Svetskog dana borbe protiv dijabetesa, sprovešće tokom cele nedelje niz aktivnosti usmerenih na podizanje svesti o ovoj oblasti.Prema rečima Nine Milošević piara u “Merkuru” u Osnovnim i srednjim školama planirana su svakodnevna predavanja lekara specijalista na temu “Značaj zdrave hrane i fizičke aktivnosti.

Tvojportal
Osobe koje imaju problema sa grčevima u mišićima ili im srce ubrzano lupa, najčešće pate od nedostatka magnezijuma, tvrde stručnjaci. Razlozi za to su previše alkohola, kafe, nikotina, masna i kalorična jela, kao i previše šećera. Sve to može da spreči apsorbovanje magnezijuma iz hrane. Među mineralima, on je drugi po važnosti za zdravlje čoveka.
Tvojportal
Ukoliko se ne preteruje, kafa može biti veoma zdrava, jer smanjuje opasnost od ciroze jetre, ubrzava varenje, štiti moždane ćelije, ublažava glavobolju i jača koncentraciju. Ako spadate u osobe koje obožavaju kafu i bez nje ne mogu da zamisle početak dana, evo još razloga za pothranjivanje te ljubavi. Stručnjaci su, posredstvom najrazličitijih studija, ustanovili da je ovaj napitak veoma zdrav, pod uslovom da ne preterujete sa brojem ispijenih šoljica.
Tvojportal
HELSINKI - Konzumiranjem paradajza se može dramatično smanjiti rizik od šloga, ukazuje finska studija čiji su rezultati objavljeni danas. Izgleda da je ključni faktor u tome moćni antioksidant likopen, ističu stručnjaci Univerziteta Istočne Finske u Kuopiju, a prenosi AFP. Istraživanjem je obuhvaćeno više od hiljadu sredovečnih muškaraca, koji su u proseku praćeni tokom dvanaest godina. Utvrđeno je da su oni među ispitanicima s najvećim sadržajem likopena u krvi, pod 55 odsto manjim rizikom od šloga.
Tvojportal
Hemioterapija može samu sebe da minira izazivajući negativne reakcije zdravih ćelija, što bi moglo da objasni zašto većina ljudi postaje otporna na ovakvo lečenje, ističu stručnjaci Istraživačkog centra za rak "Fred Hačinson" u Sijetlu. Do ovog zaključka došli su posmatrajući ponašanje fibroblasta, ćelija koje imaju ključnu ulogu u zaceljivanju i proizvodnji kolagena, glavne komponente vezivnog tkiva.
Tvojportal
Dunja (Cydonia oblonga) zri od oktobra do decembra i prava je riznica korisnih materija. Zlatnožute boje, oporo kiselog ploda, ova voćka potiče iz jugozapadne Azije, a u stara vremena smatrala se znakom plodnosti i simbolom ljubavi i sreće. U Staroj Grčkoj jeli su je mladenci uoči venčanja, dok je u Rimu, zbog opojnog mirisa, bila izvor eteričnih ulja za parfeme.
Tvojportal
Antioksidans ruzmarinske kiseline u priličnoj meri može da spreči ili uspori pojavu Alchajmerove bolesti, a može takođe da pomogne i u njenom lečenju, pokazala je nedavno objavljena studija italijanskih naučnika. Do ideje da naprave istraživanje, naučnici su došli na osnovu saznanja da ruzmarin ima dugu tradiciju lekovitog bilja koje poboljšava pamćenje, zbog čega je u narodu dobio nadimak „biljka sećanja“.
Tvojportal
Hronična izloženost buci u velikom procentu povećava rizik od akutnog infarkta srca, tvrdi dr Stefan Vilih sa kolegama iz Univerzitetskog medicinskog centra u Berlinu. Do ovog zaključka stručnjaci su došli na osnovu opsežnog višegodišnjeg istraživanja kojim je obuhvaćeno 4.115 pacijenata. Svi pacijenti su primljeni za tri godine u njihov medicinski centar sa znacima akutnog infarkta srca.